سفارش تبلیغ
صبا ویژن


اِمامزاده مُحمٌد بن حَسَن یکی از مکان‌های زیارتی و گردشگری شهرستان الیگودرز واقع در جنوب شرق استان لرستان است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف لرستان و ایران است.این امامزاده در فاصله 130 کیلومتری از شهر الیگودرز قرار دارد. مسیر منتهی به مقبره امامزاده محمد بن حسن جاده ای خاکی و کوهستانی است که البته مقداری از این جاده روستایی آسفالت است. در انتهای جاده باید مسافتی را هم پیاده طی کرد. آرامگاه این امامزاده در یک زمین نسبتاً هموار قرار گرفته که اطراف آرامگاه را کوه ها و درختان بلوط پوشانده است. ساختمان آرامگاه امامزاده محمد بن حسن با وجود بازدیدکنندگان بسیار همچنان بافتی قدیمی و فرسوده دارد.آرامگاه تنها از یک اتاق بسیار کوچک تشکیل شده که مصالح به کار رفته در ساخت آن خشت و گِل است. ساختمان آرامگاه این امامزاده تقریباً هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد.

مسافتی که زواران و گردشگران بایستی پیاده روی کنند در حدود یک کیلومتر می باشد که پس از عبور از دره تنگ و باریک ازآب مراد و درخت مراد در مسیر زواران می باشدگذشته و در دامنه کوه که چهار طرف امام زاده محمد بن حسن را پوشانده ،مقبره امام زاده قراردارد. آبشار دو قلو که به زبان محلی بُرد اُو (بُرد به معنای سنگ و اُو به معنای آب) سرلزیر می شود و ارتفاع آن حدود50 متر می باشد در ضلع شرقی امام زاده محمدبن حسن(مومد حسن)قرار داردو آبشار دیگری در فاصله 200متری آبشار دوقلوقرار دارد که پس ازسرازیر شدن از کوه در سراشیبی کوه سر ریز می شود و منظره جالبی بوجود می آورد. لازم به ذکر است که امام زاده محمدبن حسن از نوادگان امام حسن مجتبی می باشد که مورد تأئید قرار گرفته است  

راهنمایی مسیر امام زاده محمد بن حسن(مومد حسن)

پس از خروج ازشهر الیگودرز به سمت محور اصفهان حرکت می کنید و پس چند کیلومتر کوتاه به سه راهی( شول آباد بزنوید ) می رسید که تابلوی بزرگ سد رودبار لرستان در کنار آن قرار دارد، به سمت جاده فرعی (شول آباد بزنوید) از جاده اصلی خارج می شوید ،پس از  عبور از روستاهای جوشان و ززم به روستای برم و پس از فاصله کوتاهی خان آباد می رسید. در مسیر خود مناطق زیباییچون آبشار آب سفید، قبرستان باستانی بزنوید(بزنوی)، دورنمای سد رود بار ، سه پلان پل بزرگ خرپایی وکوه قالی کوه وجود دارد.

  امامزاده محمدبن حسن(مومدحسن) شهریور 89-زلکی

  زواران امامزاده محمدبن حسن شهریور 1389-زلکی

پارگینگ امامزاده محمدبن حسن(انتهای جاده )شهریور 1389-زلکی

 

 


مشخصات مدیر وبلاگ
حمید[83]
 

علاقه مند به ایل بختیاری هستم


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 41
کل بازدید : 276377
کل یاداشته ها : 89
لوگوی دوستان
دوستان
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ        
       
Generate your flash banner free online
 کد جدیدترین آهنگها - بهترین کدهای آهنگ در وب –--> code.blogsky.com
بهترین کدهای آهنگ Generate your flash banner free online